21 listopada 2024

„Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?” – wydarzenie online. Dołącz do nas!

Dołącz do wydarzenia online „Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?” Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?
Projekt EIT Food SUCCESS wprowadza zestawy narzędzi dla detalistów i konsumentów wspierające zwiększenie oferty produktów roślinnych i zmniejszenie zjawiska marnowania żywności.
Zrównoważona konsumpcja odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu negatywnego wpływu systemów żywnościowych na środowisko. Supermarkety, jako istotny element tego łańcucha, mają wyjątkową możliwość wspierania tej transformacji. Niestety, obecne nawyki zakupowe konsumentów i stosowane praktyki detaliczne często prowadzą do nadmiernego marnowania żywności oraz ograniczają dostęp do roślinnych alternatyw. W odpowiedzi na te wyzwania, finansowany przez UE projekt EIT Food SUCCESS stworzył innowacyjne zestawy narzędzi dla detalistów i konsumentów, oferujące sprawdzone strategie wspierania zrównoważonych i świadomych wyborów.
Zapraszamy na nadchodzące sympozjum online, podczas którego zostaną zaprezentowane narzędzia, wraz z udanymi przykładami wdrożeń z Belgii, Finlandii i Polski, danymi oraz praktycznymi wskazówkami, jak supermarkety i konsumenci mogą stosować te skuteczne praktyki w codziennym życiu.
  • Sympozjum online prezentujące zestawy narzędzi dla detalistów i konsumentów oraz wyniki badań nad zwiększaniem oferty produktów roślinnych i strategii minimalizacji marnowania żywności.
  • Data: 26 listopada 2024 r., w godzinach 13:30–15:30 CET.
  • Rejestracja: Link do rejestracji
  • Paneliści: Wydarzenie zgromadzi ekspertów z różnych krajów Europy, w tym: Sarah Braeye i Hannelore Tyskens (Rikolto, Belgia), Anu Seisto (VTT, Finlandia), Hendrik Slabbinck (Uniwersytet w Gandawie), Michalina Jakubowska (Bank Żywności w Olsztynie, Polska), Betty Chang (EUFIC, Belgia), Florine Kremer (Uniwersytet Wageningen, Holandia), Ines Cottignie (KU Leuven, Belgia) i innych.
  • Więcej informacji: Zestawy narzędzi i nagranie będą dostępne publicznie po wydarzeniu na stronie EIT Food SUCCESS.
  • Wydarzenie odbędzie się w języku angielskim
Kontakt
Informacja o finansowaniu
Projekt otrzymał dofinansowanie od EIT Food, społeczności innowacji na rzecz żywności Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT), organu Unii Europejskiej, w ramach programu Horyzont Europa, unijnego programu ramowego w zakresie badań naukowych i innowacji.
O projekcie EIT Food SUCCESS:
EIT Food SUCCESS to trzyletnia inicjatywa europejska, której celem jest promowanie zrównoważonej konsumpcji żywności poprzez zmianę zachowań zakupowych dzięki współpracy konsumentów, detalistów i partnerów społeczeństwa obywatelskiego. Projekt koncentruje się na modyfikacji środowiska zakupowego, aby zrównoważone wybory były łatwiejsze i bardziej atrakcyjne dla konsumentów w Belgii, Polsce i Finlandii.
O EIT Food:
EIT Food to największa i najbardziej dynamiczna społeczność innowacji na świecie, skupiona na żywności. Przyspieszamy innowacje, aby budować system żywnościowy przyszłości, który dostarcza zdrową i zrównoważoną żywność dla wszystkich. Wspierani przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), organ Unii Europejskiej, inwestujemy w projekty, organizacje i osoby, które podzielają nasze cele. Tworzymy i rozwijamy startupy agrifood, wprowadzamy nowe technologie i produkty na rynek oraz wyposażamy przedsiębiorców i profesjonalistów w umiejętności potrzebne do transformacji systemu żywnościowego.
Więcej informacji znajdziesz na stronie www.eitfood.eu lub obserwuj nas w mediach społecznościowych: X (dawniej Twitter), Facebook, LinkedIn, YouTube i Instagram.
"Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?" - wydarzenie online. Dołącz do nas!
13 czerwca 2025

Absolwenci II edycji kursu Like a Chef po egzaminie!

Piętnaście osób ukończyło 80-godzinny kurs kulinarny „Like a Chef”. Wierzymy, że będzie to dla nich początek nowej drogi zawodowej.  Chłodnik litewski z jajkiem, comber jagnięcy, tatar jagnięcy,... czytaj dalej

11 czerwca 2025

Poznaj konsorcja społeczne, biorące udział w projekcie „Żywność największą potrzebą człowieka”

Dzięki wsparciu finansowemu Citi Foundation oraz merytorycznemu Fundacji Citi Handlowy realizujemy projekt Food is the Greatest Human Need Program” („Żywność największą potrzebą człowieka”). Poznajcie pięć... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności