7 listopada 2024

Pojechaliśmy do Belgii podsumować projekt SUCCESS

Reprezentantki naszego Banku udały się do Gandawy, aby podzielić się spostrzeżeniami na temat projektu SUCCESS, który realizowaliśmy przez ostatnie trzy lata

– Projekt SUCCESS, finansowany przez EIT Food, miał na celu promowanie zrównoważonej konsumpcji poprzez tworzenie strategii wspierających konsumentów w dokonywaniu świadomych, ekologicznych wyborów, – mówi Michalina Jakubowska. – Kluczowe cele obejmowały zwiększenie świadomości na temat zrównoważonych produktów, edukację konsumentów oraz współpracę z partnerami, takimi jak organizacja Rikolto, Uniwersytet w Gandawie, VTT oraz EUFIC.

Nasz Bank odegrał istotną rolę w projekcie, realizując i wdrażając innowacyjne warsztaty, takie jak „Sustainable Shop&Cook” oraz „Sprytny w Supermarkecie”. – Dzięki tym inicjatywom ponad 240 uczestników zdobyło praktyczne umiejętności, które pomagają im podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe i kulinarne, wspierając jednocześnie ochronę środowiska – dodaje Joanna Michalak.

Podczas pobytu w Gandawie reprezentantki naszego Banku odwiedziły Knol & Kool, miejsce łączące funkcje supermarketu i restauracji wegańskiej, które promuje zrównoważone podejście do żywności i minimalizację marnowania zasobów. W restauracji Knol & Kool dania powstają z produktów, które wkrótce osiągną datę ważności lub mają drobne niedoskonałości wizualne, lecz są nadal pełnowartościowe. To miejsce wspiera świadome wybory konsumenckie, pomagając klientom lepiej wykorzystywać dostępne zasoby i minimalizować marnowanie żywności.

Podczas spotkania partnerzy projektu SUCCESS omówili najważniejsze działania, które mają przyczynić się do zwiększenia świadomości na temat zrównoważonej konsumpcji, co stanowi istotny krok w kierunku bardziej odpowiedzialnego podejścia do żywności w Europie.

Obejrzyj nasz film o warsztatach projektowych:

Projekt #SUCCESS jest finansowany przez Europejską Wspólnotę Wiedzy i Innowacji w obszarze Żywności EIT Food, EITFood Poland. Celem projektu jest zmiana konsumpcji żywności poprzez zwiększenie świadomości konsumentów i ułatwienie im dokonywania bardziej przyjaznych środowisku codziennych zakupów spożywczych.

14 kwietnia 2025

I tegoroczna edycja Like a Chef za nami!

Siedemnaścioro uczestników ukończyło I edycję kursu kulinarnego Like a Chef.  80 godzin zajęć, 13 kobiet, 4 mężczyzn, jedna osoba z Białorusi – tak w skrócie można podsumować pierwszą, tegoroczną,... czytaj dalej

14 kwietnia 2025

Zostań edukatorem/ką w Twojej okolicy i dołącz do programu Food Heroes!

Interesujesz się zdrowym odżywianiem i chcesz mieć realny wpływ na przyszłe pokolenia? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie wyjątkową okazję! Dzięki grupie Electrolux oraz Electrolux Food Foundation program Food Heroes... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności