7 listopada 2024

Pojechaliśmy do Belgii podsumować projekt SUCCESS

Reprezentantki naszego Banku udały się do Gandawy, aby podzielić się spostrzeżeniami na temat projektu SUCCESS, który realizowaliśmy przez ostatnie trzy lata

– Projekt SUCCESS, finansowany przez EIT Food, miał na celu promowanie zrównoważonej konsumpcji poprzez tworzenie strategii wspierających konsumentów w dokonywaniu świadomych, ekologicznych wyborów, – mówi Michalina Jakubowska. – Kluczowe cele obejmowały zwiększenie świadomości na temat zrównoważonych produktów, edukację konsumentów oraz współpracę z partnerami, takimi jak organizacja Rikolto, Uniwersytet w Gandawie, VTT oraz EUFIC.

Nasz Bank odegrał istotną rolę w projekcie, realizując i wdrażając innowacyjne warsztaty, takie jak „Sustainable Shop&Cook” oraz „Sprytny w Supermarkecie”. – Dzięki tym inicjatywom ponad 240 uczestników zdobyło praktyczne umiejętności, które pomagają im podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe i kulinarne, wspierając jednocześnie ochronę środowiska – dodaje Joanna Michalak.

Podczas pobytu w Gandawie reprezentantki naszego Banku odwiedziły Knol & Kool, miejsce łączące funkcje supermarketu i restauracji wegańskiej, które promuje zrównoważone podejście do żywności i minimalizację marnowania zasobów. W restauracji Knol & Kool dania powstają z produktów, które wkrótce osiągną datę ważności lub mają drobne niedoskonałości wizualne, lecz są nadal pełnowartościowe. To miejsce wspiera świadome wybory konsumenckie, pomagając klientom lepiej wykorzystywać dostępne zasoby i minimalizować marnowanie żywności.

Podczas spotkania partnerzy projektu SUCCESS omówili najważniejsze działania, które mają przyczynić się do zwiększenia świadomości na temat zrównoważonej konsumpcji, co stanowi istotny krok w kierunku bardziej odpowiedzialnego podejścia do żywności w Europie.

Obejrzyj nasz film o warsztatach projektowych:

Projekt #SUCCESS jest finansowany przez Europejską Wspólnotę Wiedzy i Innowacji w obszarze Żywności EIT Food, EITFood Poland. Celem projektu jest zmiana konsumpcji żywności poprzez zwiększenie świadomości konsumentów i ułatwienie im dokonywania bardziej przyjaznych środowisku codziennych zakupów spożywczych.

8 maja 2025

Bezpłatne szkolenie z marketingu społecznego z Polprom

Weź udział w bezpłatnym szkoleniu z komunikacji dla organizacji pozarządowych! Bank Żywności w Olsztynie oraz Fundacja POLPROM zapraszają przedstawicieli NGO i uczestników programu Liderzy Aktywizacji 2025 na... czytaj dalej

24 kwietnia 2025

Ruszyła rekrutacja do projektu EIT Food AMPLE!

  Ruszyła rekrutacja do projektu EIT Food AMPLE! Bank Żywności w Olsztynie zaprasza do udziału w nowatorskim projekcie wspierającym kobiety oraz osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, które chcą rozwijać... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności