9 marca 2020

Koniec z marnowaniem żywności w sklepach?

W ostatnich dniach odebraliśmy kilkadziesiąt telefonów od sieci handlowych. To efekt ustawy przeciwdziałającej marnowaniu żywności, która weszła w życie 1 marca.

Zgodnie z nowymi przepisami właściciele sklepów sieciowych mają obowiązek zawrzeć umowy z organizacjami pożytku publicznego na odbiór żywności. Mają to być produkty nadające się do spożycia, których sklep nie jest w stanie sprzedać (np. kończący się termin ważności). Jeśli sklep nie podpisze takiej umowy, to grozi mu kara 5 tys. złotych. Dodatkowo każdy wyrzucony kilogram żywności będzie kosztował każdy sklep 10 groszy kary. Pieniądze trafią na konto Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

– Szacuję, że Banki Żywności w Polsce mogą rocznie zagospodarować w ten sposób około 50 tys. ton żywności rocznie – mówi Marek Borowski, prezes Banku Żywności w Olsztynie.

Obowiązujące od 1 marca przepisy dotyczą sklepów o powierzchni 400 m2 , a za dwa lata przepisy te obejmą także sklepy o powierzchni 250 m2 . Część supermarketów nie chce jednak czekać z podjęciem decyzji, stąd w ostatnich dniach duże zainteresowanie współpracą z Bankiem Żywności w Olsztynie. W ostatnich dniach do grona współpracujących z nami sprzedawców dołączyła sieć Polomarket.

27 marca 2020

Powierz swój 1% bankowi!

Zbliża się rozliczenie podatku. Przekazując go naszej organizacji wspieracie Państwo nie tylko walkę z niedożywieniem i marnowaniem żywności, ale także lokalną społeczność Warmii i Mazur. Od 20 lat Bank... czytaj dalej

26 marca 2020

Rusza nabór do projektu Speed Up Your Business!

Bank Żywności w Olsztynie wraz z Instytutem Przedsiębiorczości i Nowych Technologii rozpoczyna rekrutację do projektu „Speed Up Your Business”. Jego głównym celem jest akceleracja małych i średnich... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności