Gra komputerowa na zakończenie projektu
Wielkimi krokami zbliżamy się do finału międzynarodowego projektu edukacyjnego, w ramach którego uczyliśmy młodzież jak walczyć z marnowaniem żywności i ograniczeniem odpadów opakowaniowych.
Projekt EGGS („StudEnts fight food and packaging waste throuGh entrepreneurial education and Game-baSed learning”), czyli „Uczniowie walczą z marnowaniem żywności i ograniczeniem odpadów opakowaniowych, poprzez edukację przedsiębiorczości i naukę opartą na grze komputerowej” realizowaliśmy w Banku od grudnia 2018 roku wraz z partnerami z Włoch (Eurocrea Merchant), Grecji (PLATON), Wielkiej Brytanii (Social Value UK) i Polski (Szkoła Podstawowa nr 15 w Olsztynie).
– Nazwa projektu zawiera jego cel. Chodzi o redukcję odpadów opakowaniowych, jak i ograniczenie marnowania żywności. Uczyliśmy, między innymi, jak powtórnie wykorzystywać opakowania, czy zagospodarowywać resztki żywności tak, aby nie trafiły do kosza – mówi Anna Archutowska, koordynatorka projektu w Banku Żywności w Olsztynie. – Działaniami byli objęci nauczyciele i uczniowie w wieku 11-15 lat, którzy mają zostać „małymi aktywistami”, szerzącymi dalej wiedzę na temat niemarnowania żywności i odpadów opakowaniowych w szkole, poza nią i w domu.
W trakcie realizacji EGGS przygotowano kompletne materiały edukacyjne, scenariusze lekcji dla nauczycieli, filmy, quizy oraz… grę komputerową w kilku wersjach językowych.
– Gra składa się z trzech modułów: szkoła, sklep i dom. Bohater gry przemieszcza się między tymi lokalizacjami, spotykając na drodze różne osoby. Zdobywa wiedzę na temat nietworzenia i redukcji odpadów żywnościowych i opakowaniowych, namawia także innych do zmiany swoich zachowań w tej kwestii – wyjaśnia Anna Archutowska.
Finał projektu przewidziano na 29 maja 2021 podczas Dobrych Targów organizowanych przez Kuźnię Społeczną. Będzie można wówczas zagrać w grę:)
Działania edukacyjne z dziećmi ze Szkoły Podstawowej nr 15:
Zupa Disco i działania edukacyjne na Starym Mieście w Olsztynie: