19 czerwca 2019

Gotujemy i nie marnujemy, czyli „Zupa Disco” i gra edukacyjna EGGS

Co można przyrządzić z warzyw i owoców, uratowanych przed zmarnowaniem, a przy tym porwać tłumy? Otóż, same pyszności! 🙂 8 czerwca na olsztyńskim Starym Mieście odbyła się „Zupa Disco”, organizowana przez Bank Żywności w Olsztynie, w ramach międzynarodowego projektu Erasmus + EGGS.

W radosnej atmosferze i przy dźwiękach muzyki, dzieci wraz z niewielką pomocą pracowników Banku, wspólnie gotowały zupę jarzynową oraz przygotowywały koktajle i szaszłyki owocowe. Wszystkie dania powstały z produktów uratowanych przed zmarnowaniem, czyli nie najładniej wyglądających, ale pełnowartościowych i nadal smacznych. To bardzo ważne, bo celem „Zupy Disco” było pokazanie, że nie sam wygląd świadczy o jakości. Dzieci udowodniły, że można „zrobić coś z niczego” – przyrządziły smakowitości z tego, co w danym momencie Bank Żywności w Olsztynie otrzymał od sieci handlowych. Dodatkowo dowiedziały się, co zrobić z resztkami i odpadami opakowaniowymi, które zostały po gotowaniu.

„Zupa Disco” zrealizowana była w ramach międzynarodowego projektu Erasmus + „EGGS – Uczniowie walczą z marnowaniem żywności i ograniczeniem odpadów opakowaniowych, poprzez edukację przedsiębiorczości i naukę opartą na grze komputerowej”. Dzięki projektowi zostanie opracowany innowacyjny model kształcenia, zaprojektowany specjalnie dla uczniów w wieku 11-15 lat. Będzie on oparty na grze komputerowej o charakterze edukacyjnym, dotyczącej tematów związanych z niemarnowaniem żywności i ograniczeniem odpadów opakowaniowych.

W chwili obecnej, Bank Żywności wraz z Partnerami, kończy pierwszy etap przygotowań, niezbędny do stworzenia gry. Etap ten polega na opracowaniu wskaźnika, który pozwoli uświadomić młodym osobom ich wpływ na środowisko i społeczeństwo (SROI). Gra EGGS będzie pokazywać dzieciom, jak wprowadzać dobre nawyki nie tylko w szkole, ale i po powrocie do domu. Wszystko po to, aby zapewnić w przyszłości wzorce konsumpcji i produkcji w myśl rozwoju zrównoważonego.

Jednocześnie rozpoczynamy drugi etap przygotowań – zbieramy materiały dydaktyczne, wybieramy cechy charakterystyczne, narzędzia interaktywne i metodologię, które będą zawarte w grze EGGS. Zaczęliśmy też prace nad samą grą. Więcej informacji z postępu prac wkrótce! 🙂

 

21 listopada 2024

„Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?” – wydarzenie online. Dołącz do nas!

Dołącz do wydarzenia online „Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?” Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?... czytaj dalej

12 listopada 2024

Wyłoniono „Godnych Naśladowania”!

Rada Organizacji Pozarządowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego po raz XXI rozstrzygnęła konkurs „Godni Naśladowania”. Wyróżniono osoby, organizacje i instytucje, które swoją działalnością na rzecz... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności