21 listopada 2024

„Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?” – wydarzenie online. Dołącz do nas!

Dołącz do wydarzenia online „Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?” Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?
Projekt EIT Food SUCCESS wprowadza zestawy narzędzi dla detalistów i konsumentów wspierające zwiększenie oferty produktów roślinnych i zmniejszenie zjawiska marnowania żywności.
Zrównoważona konsumpcja odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu negatywnego wpływu systemów żywnościowych na środowisko. Supermarkety, jako istotny element tego łańcucha, mają wyjątkową możliwość wspierania tej transformacji. Niestety, obecne nawyki zakupowe konsumentów i stosowane praktyki detaliczne często prowadzą do nadmiernego marnowania żywności oraz ograniczają dostęp do roślinnych alternatyw. W odpowiedzi na te wyzwania, finansowany przez UE projekt EIT Food SUCCESS stworzył innowacyjne zestawy narzędzi dla detalistów i konsumentów, oferujące sprawdzone strategie wspierania zrównoważonych i świadomych wyborów.
Zapraszamy na nadchodzące sympozjum online, podczas którego zostaną zaprezentowane narzędzia, wraz z udanymi przykładami wdrożeń z Belgii, Finlandii i Polski, danymi oraz praktycznymi wskazówkami, jak supermarkety i konsumenci mogą stosować te skuteczne praktyki w codziennym życiu.
  • Sympozjum online prezentujące zestawy narzędzi dla detalistów i konsumentów oraz wyniki badań nad zwiększaniem oferty produktów roślinnych i strategii minimalizacji marnowania żywności.
  • Data: 26 listopada 2024 r., w godzinach 13:30–15:30 CET.
  • Rejestracja: Link do rejestracji
  • Paneliści: Wydarzenie zgromadzi ekspertów z różnych krajów Europy, w tym: Sarah Braeye i Hannelore Tyskens (Rikolto, Belgia), Anu Seisto (VTT, Finlandia), Hendrik Slabbinck (Uniwersytet w Gandawie), Michalina Jakubowska (Bank Żywności w Olsztynie, Polska), Betty Chang (EUFIC, Belgia), Florine Kremer (Uniwersytet Wageningen, Holandia), Ines Cottignie (KU Leuven, Belgia) i innych.
  • Więcej informacji: Zestawy narzędzi i nagranie będą dostępne publicznie po wydarzeniu na stronie EIT Food SUCCESS.
  • Wydarzenie odbędzie się w języku angielskim
Kontakt
Informacja o finansowaniu
Projekt otrzymał dofinansowanie od EIT Food, społeczności innowacji na rzecz żywności Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT), organu Unii Europejskiej, w ramach programu Horyzont Europa, unijnego programu ramowego w zakresie badań naukowych i innowacji.
O projekcie EIT Food SUCCESS:
EIT Food SUCCESS to trzyletnia inicjatywa europejska, której celem jest promowanie zrównoważonej konsumpcji żywności poprzez zmianę zachowań zakupowych dzięki współpracy konsumentów, detalistów i partnerów społeczeństwa obywatelskiego. Projekt koncentruje się na modyfikacji środowiska zakupowego, aby zrównoważone wybory były łatwiejsze i bardziej atrakcyjne dla konsumentów w Belgii, Polsce i Finlandii.
O EIT Food:
EIT Food to największa i najbardziej dynamiczna społeczność innowacji na świecie, skupiona na żywności. Przyspieszamy innowacje, aby budować system żywnościowy przyszłości, który dostarcza zdrową i zrównoważoną żywność dla wszystkich. Wspierani przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), organ Unii Europejskiej, inwestujemy w projekty, organizacje i osoby, które podzielają nasze cele. Tworzymy i rozwijamy startupy agrifood, wprowadzamy nowe technologie i produkty na rynek oraz wyposażamy przedsiębiorców i profesjonalistów w umiejętności potrzebne do transformacji systemu żywnościowego.
Więcej informacji znajdziesz na stronie www.eitfood.eu lub obserwuj nas w mediach społecznościowych: X (dawniej Twitter), Facebook, LinkedIn, YouTube i Instagram.
"Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?" - wydarzenie online. Dołącz do nas!
21 listopada 2024

„Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?” – wydarzenie online. Dołącz do nas!

Dołącz do wydarzenia online „Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?” Jak supermarkety i konsumenci mogą zwiększyć zrównoważoną konsumpcję żywności?... czytaj dalej

12 listopada 2024

Wyłoniono „Godnych Naśladowania”!

Rada Organizacji Pozarządowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego po raz XXI rozstrzygnęła konkurs „Godni Naśladowania”. Wyróżniono osoby, organizacje i instytucje, które swoją działalnością na rzecz... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności