17 września 2021

Przekaz dla konsumenta

Certyfikaty i znaki jakości to leitmotiv kolejnego spotkania w ramach trzeciej edycji wydarzenia KUŹNIA SPOŁECZNA. ECO TRENDY #warsztaty #wiedza #inspiracje. W sobotę, 18 września, razem z producentami zastanowimy się, jaki mają wpływ na promocję i sprzedaż produktów.

Systemów certyfikacji i znaków jakości przybywa na rynku z roku na rok. Jak w ich gąszczu konsument może odnaleźć te, które faktycznie wiążą się z jakością produktu? Które z nich stanowią rzeczywistą wartość dla producenta i mogą mieć wpływ na sprzedaż? Wykład i debata będą swoistym przeglądem funkcjonujących na rynku znaków i certyfikatów. W godz. 13-15 producenci i specjaliści podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem jak wpłynęły one na życie produktów. W spotkaniu weźmie udział Tomasz Piłat, prezes Lokalnej Grupy Działania Południowa Warmia, Paweł Błażewicz z Browaru Kormoran i Jarosław Parol, właściciel Tradycyjnej Wędzarni Warmińskiej. Każda z firm będzie mogła indywidualnie skonsultować jakie certyfikaty i znaki jakości przełożą się na popularność ich produktów.

– Znak Dziedzictwa Kulinarnego Warmii Mazur i Powiśla pozwala identyfikować producentów, którzy korzystają z lokalnych surowców. Jest on drogowskazem dla konsumentów, którzy chcą ich wspiera

, przyczyniać się do rozwoju regionu podaje przykład Jarosław Parol, właściciel Tradycyjnej Wędzarni Warmińskiej. – Duża część znaków jakości jest jednak subiektywna, nadawana poprzez pewne charakterystyczne cechy zakładu czy rodzaju produkcji. Mają niejasny przekaz dla konsumenta i czasem są tylko obietnicą, niemającą pokrycia z rzeczywistością. Zastanowimy się m.in. czy możliwe jest rozwiązanie legislacyjne, które na razie, dopuszcza tak dużą różnorodność znaków jakości.

– Jako konsument mam świadomość, że w kwestii promocji produktów najlepiej działa droga pantoflowa dodaje Paweł Błażewicz, wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej Żywności Naturalnej i Tradycyjnej w Olsztynie. – Czy jesteśmy stworzyć na tej podstawie certyfikat urzędowy? Niektóre certyfikaty opierają się wyłącznie o wzajemne zaufanie, inne poparte badaniami są rzetelną informacją dla klienta jak cho

by znak „Żywność bez glutenu”. Wspólnie zastanowimy się, które z nich są prawdziwą wartością dla klienta i producenta.

Spotkanie poprowadzi Tomasz Piłat, prezes Lokalnej Grupy Działania Południowa Warmia.

– Brałem udział w różnych badaniach, z których wynika, że konsumenci nie orientują się zbytnio w funkcjonujących na rynku certyfikatach przyznaje Tomasz Piłat. – Brakuje edukacji i promocji w tym zakresie, jaka miała miejsce chociażby w przypadku nowego znaku Rolnictwa Ekologicznego. Powstaje także wiele fundacji, organizacji, które odpłatnie nadają znaki jakości, w ślad, za którymi nie idą żadne badania, ani korzyści dla producentów. W badaniach fokusowych ludzie do 30 roku życia wskazywali, że najbardziej skuteczną sugestią przy zakupie produktów był marketing szeptany. Kolejne osoby, którym polecano produkt, nie czuły potrzeby weryfikacji jego jakości.

Podczas sobotniego spotkania EcoTrendów drobni producenci żywności, naturalnych kosmetyków, rękodzielnicy zaprezentują w godz. 8-14 swoje jakościowe ekologiczne produkty, opowiedzą o sposobach ich wytwarzania. Na stoiskach w strefie Dobrych Targów przy Kuźni Społecznej pojawią się m.in. świeże produkty z pól, sadów i ogrodów. W sielskiej atmosferze można będzie spróbować dań i garmażerki serwowanej przez szefa kuchni Kuźni Społecznej.

Swoje stoisko będzie miała także Fundacja DKMS międzynarodowa organizacja non-profit zajmująca się walką z nowotworami krwi i innymi chorobami układu krwiotwórczego. Czekają konkursy i animacje sportowe dla dzieci.
Zapraszamy całe rodziny!


19 kwietnia 2024

Żywność największą potrzebą człowieka – przyjdź na spotkanie i weź udział w projekcie!

25 kwietnia chcemy zaprosić zainteresowanych do wzięcia udziału w spotkaniu informacyjnym, dotyczącym projektu „Food is the Greatest Human Need Program”  (Żywność największą potrzebą człowieka) w ramach,... czytaj dalej

12 kwietnia 2024

Rozpoczęliśmy kolejną edycję Food Heroes. Na nasze lekcje czeka 10 000 dzieci!

O żywności dla dzieci z województwa warmińsko-mazurskiego. Projekt Food Heroes zakłada edukację dzieci ze szkół podstawowych z klas I-IV oraz przedszkolaków w wieku 5-6 lat w zakresie zrównoważonych zachowań... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności