11 stycznia 2022

III edycja Speed Up Your Business – rusza rekrutacja!

Potrzebujesz fachowego doradztwa jak rozwinąć swoją firmę? Chcesz zdobyć nowe biznesowe kontakty? Dołącz do trzeciej edycji projektu Speed Up Your Business, który kompleksowo wspiera młode przedsiębiorstwa z regionu.
Bywa, że w biznesie sam jesteś sobie sterem, żeglarzem i okrętem. Tworzysz produkt albo usługę, szukasz klientów, a w międzyczasie zajmujesz się marketingiem czy księgowością. Jeśli przytłacza cię nadmiar obowiązków i nie do końca czujesz się w nich kompetentny – zdaj się na nas. Do tej pory ze wsparcia specjalistów dwóch edycji projektu Speed Up Your Business skorzystało 17 firm z regionu. Podczas rocznego procesu skupiły się na biznesie i jego rozwoju, oddając dodatkowe sprawy  jak księgowość, zagadnienia prawne, promocję i mentoring w ręce fachowców. Przekrój branż, wszechstronne doświadczenia i umiejętności, pozwoliły startupom nie tylko rozwinąć się, ale też wykreować nowe rozwiązania i połączyć potencjał. Kolejnych kilkanaście miejsc w ostatniej, trzeciej edycji projektu, czeka na tych, którzy pod dachem Kuźni Społecznej (startupy korzystają z jej przestrzeni coworkowej) chcą zdobyć nowe umiejętności i kontakty.–  Z rozmów, które prowadzimy ze startupami, wynika, że to ludzie stanowią największą wartość tego projektu – przyznaje Kamila Trebnio-Śledzianowska, koordynator projektu Speed Up Your Business z Banku Żywności w Olsztynie. – Wszechstronne szkolenia z udziałem m.in. trenerów biznesu, specjalistów social media czy autoprezentacji to okazja, aby spojrzeć na swój biznes z nowej perspektywy. Dają narzędzia, aby wzmocnić swoje kompetencje i talenty, a tym samym pozycję na rynku.

Szerokie wody biznesu

Choć specjalizacją instytucji, która koordynuje projekt, jest żywność i wszystkie procesy z nią związane, projekt nie wyklucza przedsiębiorstw z innych sektorów gospodarki. Dlatego wzięły w nim udział przedsiębiorstwa stawiające także m.in. na nowe technologie, branżę eventową, odzieżową, rękodzieło czy kosmetologię. Warunki niezbędne, które trzeba spełnić, aby się zakwalifikować to: prowadzenie działalności na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, funkcjonowanie na rynku nie dłużej niż trzy lata, posiadanie statusu MŚP, uprawnienie do korzystania z pomocy de minimis i przede wszystkim chęć rozwoju.— Udział w projekcie pozwolił nam wypłynąć na szerokie wody biznesu — przyznaje Szymon Fiedorowicz z ekipy Custom Drinks, która wzięła udział w I edycji Speed Up Your Business. – Poznaliśmy zagrożenia czyhające na młodego przedsiębiorcę, dostaliśmy wskazówki, jak się poruszać w świecie marketingowym i motywację, aby walczyć o swoje miejsce na rynku.
— Do tej pory zajmowałam się tworzeniem z pasji jakościowych wyrobów, dzięki projektowi wiem, że to nie wystarczy, aby przebić się na rynku – przyznaje Agnieszka Trawińska, właścicielka marki Herbe Design, uczestniczka drugiej II edycji projektu. Nauczyłam się jak budować wartość wokół tego, co tworzę, nabrałam odwagi, aby uświadamiać klientów o unikatowości mojej marki. A opieka doświadczonych managerów, indywidualny plan rozwoju mojej firmy i kontakt z ekspertami pozwolił mi uzyskać konkretną, merytoryczną pomoc w jej prowadzeniu.
— Dla mnie ogromną wartością jest możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych — przyznaje Damian Kurek właściciel firmy K-ink, uczestnik II edycji Konkretne informacje od doświadczonych biznesmenów zapraszanych na spotkania i szkolenia, pozwalają uniknąć wielu błędów w początkowej fazie prowadzenia firmy. Otrzymaliśmy dużo wiedzy praktycznej, bez „lania wody”.

Nowe niszowe usługi

W trakcie rocznego procesu firmy wezmą udział w programie rozwoju przedsiębiorstw, otrzymując pakiet bezpłatnych usług dostosowanych do ich potrzeb. To usługi promocyjne (m.in. identyfikacja wizualna, marketing), doradztwo prawne, obsługa księgowa (dostosowana do każdej formy rozliczeń), ICT (dostęp do działającego w chmurze pakietu narzędzi do zarządzania procesami w firmie), mentoring (grupowy trening biznesowy pod okiem doświadczonych przedsiębiorców), szkolenia i doradztwo. Indywidualna ścieżka rozwoju zostanie stworzona we współpracy z jednym z trzech menedżerów inkubacji, który będzie współpracował z firmą przez cały okres uczestnictwa w projekcie.— Zadaniem naszych menadżerów jest stworzenie planu działania przy uwzględnieniu zasobów, specyfiki działalności młodych firm, rynkowej konkurencji – tłumaczy Aneta Janikowska-Kiśluk, kierowniczka Działu Innowacji i Współpracy Międzynarodowej Banku Żywności w Olsztynie. – Projekt powstał po to, aby zwiększyć konkurencyjność regionalnych firm, przyczynić się do rozwoju lokalnej gospodarki. Jego dodatkowy, nieprzewidziany efekt to łączenie ofert i współpraca startupów, która zaowocowała nowymi niszowymi usługami i produktami na lokalnym rynku. To choćby łączone degustacje lokalnych rybnych przysmaków i win, czy domowe mini-ogrody z uprawą mikrowarzyw. Jesteśmy dumni, że te pomysły zrodziły się pod dachem Kuźni Społecznej, która jest bazą projektu. Jeśli chcecie, aby przez rok Wasza firma rozwinęła skrzydła pod stałą opieką fachowców – dołączcie do grona uczestników. Formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie projektu.

Zgłoszenia przyjmujemy do 16 lutego 2022 roku. APLIKUJ!
26 kwietnia 2024

Duże zainteresowanie naszym projektem!

Kilkudziesięciu przedstawicieli samorządów, ośrodków pomocy społecznej i organizacji wzięło udział w spotkaniu, podczas którego przedstawiliśmy założenia projektu, którego głównym celem jest stymulacja... czytaj dalej

19 kwietnia 2024

Żywność największą potrzebą człowieka – przyjdź na spotkanie i weź udział w projekcie!

25 kwietnia chcemy zaprosić zainteresowanych do wzięcia udziału w spotkaniu informacyjnym, dotyczącym projektu „Food is the Greatest Human Need Program”  (Żywność największą potrzebą człowieka) w ramach,... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności