3 października 2021

Festiwal lokalnego produktu – zakończyliśmy trzecią edycję EcoTrendów 

Życie w duchu slow, zero waste i czerpanie z potencjału natury, który mamy wokół siebie. Trzecia edycja wydarzenia Kuźnia Społeczna. EcoTrendy #warsztaty #wiedza #inspiracje była poświęcona lokalnym produktom i sposobom ich promocji.

W tym roku wydarzenie rozłożyliśmy na pięć weekendów, a na otwarcie zaprosiliśmy miłośników słodkości. 7 sierpnia w kuchni warsztatowej pod okiem Arkadiusza Dziczka, właściciela firmy Dzika Czekolada uczestnicy tworzyli kulinarne dzieła bazujące na prawdziwych ziarnach kakaowca, maśle kakaowym, naturalnej wanilii i innych składnikach, których na co dzień nie spotyka się w sklepie. Poznali również historię czekolady — od ziarenka aż po gotową do zjedzenia tabliczkę. W sobotę, 21 sierpnia gośćmi wydarzenia byli Alicja i Tomasz Derdoń — właściciele olsztyńskiej Kawiarni Moja, słynącej z tradycyjnych wypieków. W poprowadzonej przez nich debacie na temat roli produktu lokalnego w diecie człowieka wzięła udział również Jadwiga Glica z Wydziału Nauki o Żywności Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. W kuchni warsztatowej uczestnicy poznali recepturę aromatycznego brukowca warmińskiego — ciasta związanego z historią Prus Wschodnich. O partnerstwie produktów lokalnych, które jest siłą rozwoju regionu, była mowa w sobotę, 4 września. Jagna Niedzielska, miłośniczka i propagatorka kuchni w duchu zero waste opowiedziała jak przechowywać i maksymalnie wykorzystywać produkty w kuchni. A w kuchni warsztatowej wprowadziła w tajniki ekonomii kulinarnej, bazując na sezonowych produktach.

W sobotę, 18 września, uczestnicy rozmawiali o znaczeniu certyfikatów i znaków jakości nadawanych lokalnym produktom. W spotkaniu wziął udział Tomasz Piłat, prezes Lokalnej Grupy Działania Południowa Warmia, Paweł Błażewicz z Browaru Kormoran i Jarosław Parol, właściciel Tradycyjnej Wędzarni Warmińskiej.

Jak skutecznie promować i sprzedawać w Internecie produkty lokalne? Podczas ostatniego spotkania trzeciej edycji wydarzenia KUŹNIA SPOŁECZNA. ECO TRENDY #warsztaty #wiedza #inspiracje, producenci dowiedzieli się, jak z pomocą sieci rozwinąć biznes. Sylwia Lenart, właścicielka firmy Lenart Interactive opowiedziała o zasadach skutecznej promocji produktów w social media.

Drobni producenci żywności, naturalnych kosmetyków, rękodzielnicy, podczas wszystkich weekendów z EcoTrendami zaprezentowali swoje jakościowe ekologiczne produkty, opowiedzieli o sposobach ich wytwarzania. Na stoiskach w strefie Dobrych Targów przy Kuźni Społecznej pojawiły się plony z pól, sadów i ogrodów. Swoje produkty zaprezentowali także właściciele pasiek, producenci nabiału, przetworów rybnych, olejów, słodyczy. Nie zabrakło domowego chleba i konfitur, a ofertę uzupełnili rękodzielnicy. W sielskiej atmosferze można było także spróbować dań serwowanych przez szefa kuchni restauracji Kuźni Społecznej.

4 listopada 2024

Lowe nature Piecki

Bank Żywności w Olsztynie wraz z partnerem Gminą Piecki uzyskał dotację na realizację projektu Lowe Nature Piecki.  Celem projektu jest zaktywizowanie 150 dorosłych (90 kobiet i 60 mężczyzn, w tym osób z... czytaj dalej

29 października 2024

Będziemy uprawiać rośliny w systemie hydroponicznym

Podpisaliśmy umowę z koreańską firmą Cube Farm, która dostarczy nam specjalistyczny kontener do uprawy roślin bez tradycyjnej gleby. Współpracę z firmą z Korei nawiązaliśmy już rok temu, a przy okazji... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności