3 października 2021

Festiwal lokalnego produktu – zakończyliśmy trzecią edycję EcoTrendów 

Życie w duchu slow, zero waste i czerpanie z potencjału natury, który mamy wokół siebie. Trzecia edycja wydarzenia Kuźnia Społeczna. EcoTrendy #warsztaty #wiedza #inspiracje była poświęcona lokalnym produktom i sposobom ich promocji.

W tym roku wydarzenie rozłożyliśmy na pięć weekendów, a na otwarcie zaprosiliśmy miłośników słodkości. 7 sierpnia w kuchni warsztatowej pod okiem Arkadiusza Dziczka, właściciela firmy Dzika Czekolada uczestnicy tworzyli kulinarne dzieła bazujące na prawdziwych ziarnach kakaowca, maśle kakaowym, naturalnej wanilii i innych składnikach, których na co dzień nie spotyka się w sklepie. Poznali również historię czekolady — od ziarenka aż po gotową do zjedzenia tabliczkę. W sobotę, 21 sierpnia gośćmi wydarzenia byli Alicja i Tomasz Derdoń — właściciele olsztyńskiej Kawiarni Moja, słynącej z tradycyjnych wypieków. W poprowadzonej przez nich debacie na temat roli produktu lokalnego w diecie człowieka wzięła udział również Jadwiga Glica z Wydziału Nauki o Żywności Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. W kuchni warsztatowej uczestnicy poznali recepturę aromatycznego brukowca warmińskiego — ciasta związanego z historią Prus Wschodnich. O partnerstwie produktów lokalnych, które jest siłą rozwoju regionu, była mowa w sobotę, 4 września. Jagna Niedzielska, miłośniczka i propagatorka kuchni w duchu zero waste opowiedziała jak przechowywać i maksymalnie wykorzystywać produkty w kuchni. A w kuchni warsztatowej wprowadziła w tajniki ekonomii kulinarnej, bazując na sezonowych produktach.

W sobotę, 18 września, uczestnicy rozmawiali o znaczeniu certyfikatów i znaków jakości nadawanych lokalnym produktom. W spotkaniu wziął udział Tomasz Piłat, prezes Lokalnej Grupy Działania Południowa Warmia, Paweł Błażewicz z Browaru Kormoran i Jarosław Parol, właściciel Tradycyjnej Wędzarni Warmińskiej.

Jak skutecznie promować i sprzedawać w Internecie produkty lokalne? Podczas ostatniego spotkania trzeciej edycji wydarzenia KUŹNIA SPOŁECZNA. ECO TRENDY #warsztaty #wiedza #inspiracje, producenci dowiedzieli się, jak z pomocą sieci rozwinąć biznes. Sylwia Lenart, właścicielka firmy Lenart Interactive opowiedziała o zasadach skutecznej promocji produktów w social media.

Drobni producenci żywności, naturalnych kosmetyków, rękodzielnicy, podczas wszystkich weekendów z EcoTrendami zaprezentowali swoje jakościowe ekologiczne produkty, opowiedzieli o sposobach ich wytwarzania. Na stoiskach w strefie Dobrych Targów przy Kuźni Społecznej pojawiły się plony z pól, sadów i ogrodów. Swoje produkty zaprezentowali także właściciele pasiek, producenci nabiału, przetworów rybnych, olejów, słodyczy. Nie zabrakło domowego chleba i konfitur, a ofertę uzupełnili rękodzielnicy. W sielskiej atmosferze można było także spróbować dań serwowanych przez szefa kuchni restauracji Kuźni Społecznej.

25 sierpnia 2025

Targi Dobrej Wymiany. Przyjdź, daj rzeczom drugie życie

Masz w domu rzeczy, których już nie potrzebujesz, ale które mogą jeszcze komuś posłużyć? Książki, ubrania, rośliny, płyty, zegarki, drobne sprzęty, rzeczy kolekcjonerskie. Wszystko, co nadaje się do ponownego... czytaj dalej

25 sierpnia 2025

Dołącz do nas! Poszukiwany pośrednik pracy

W związku z działaniami realizowanymi przez Bank Żywności w Olsztynie poszukujemy kandydatek lub kandydatów do na stanowisko pośrednik pracy. Zakres obowiązków: wspieranie uczestników projektów w poszukiwaniu... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności