KUŹNIA SPOŁECZNA. ECO TRENDY #warsztaty #wiedza #inspiracje – edycja 3
Realizacja celu związana jest z:
- Wyposażeniem przedstawicieli grupy docelowej projektu, poprzez udział w seminariach „KUŹNIA SPOŁECZNA beEKO”, w aktualną wiedzę i praktyczne umiejętności istotne dla rozwoju prowadzonej przez nich działalności gospodarczej w kierunku zgodnym z aktualnym trendem rynkowym – zrównoważonej gospodarki, w tym poszanowania zasad i celów niemarnowania żywności, ochrony środowiska naturalnego, zdrowego zrównoważonego życia i żywienia człowieka. Powyższe dotyczy upowszechnienia i rozwoju wiedzy i umiejętności praktycznych przedstawicieli grupy docelowej projektu z zakresu:
1) racjonalnego zagospodarowywania żywności w kontekście niemarnowania jedzenia i ochrony środowiska naturalnego – kreowanie nowych sposobów na zagospodarowanie odpadów żywnościowych powstających w ramach prowadzonej działalności,
2) produkcji żywności regionalnej/lokalnej w kontekście żywienia i zdrowej, zbilansowanej diety człowieka,
3) metod i technik sprzedaży oraz promocji i budowania marki produktów regionalnych, tradycyjnych i naturalnych, w tym poprzez dropshipping oraz systemy jakości żywności, certyfikację i znaki jakości,
4) budowę konkurencyjności i innowacyjności produktu regionalnego/lokalnego, w tym m.in. poprzez zawiązywanie partnerstw producentów produktów regionalnych/lokalnych czy rozwój współpracy z branżą HoReCa;
- wzajemną promocją i upowszechnianiem, poprzez organizację targów „KUŹNIA SPOŁECZNA dobre targi”, wśród przedstawicieli grupy docelowej operacji, informacji na temat prowadzonej działalności i wytwarzanych produktów oraz promocję tych produktów wśród lokalnej społeczności regionu Warmii i Mazur – zaprezentowanie potencjału podmiotów zaangażowanych w realizację operacji i wytwarzanych przez nich produktów, popularyzacja w społeczności lokalnej przedsiębiorczości budowanej na bazie produktów regionalnych, tradycyjnych, naturalnych i wysokiej jakości.
- Szkolenie/seminarium/warsztat/spotkanie
Projekt zakłada organizację seminariów tematycznych „KUŹNIA SPOŁECZNA beEko”, obejmujących swoim programem wykłady inaugurujące – prelekcje, panele dyskusyjne, warsztaty kulinarne.
Zakres tematyczny seminariów:
- Produkt lokalny, jako wartość dodana dla branży HoReCa
- Produkt lokalny w diecie człowieka
- Certyfikaty, znaki jakości – czy to ma sens?
- Partnerstwo produktów lokalnych siłą rozwoju regionu
- Dropshipping w sprzedaży produktu lokalnego
- Budowanie marki produktu lokalnego w Internecie
- Targi/impreza plenerowa/wystawa
- Podniesienie wiedzy i umiejętności praktycznych, objętych wsparciem w ramach operacji, rolników, producentów i przetwórców żywności prowadzących działalność na terenach wiejskich regionu Warmii i Mazur oraz przedstawicieli przedsiębiorstw z obszarów wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego wytwarzających inne niż żywność produkty regionalne, tradycyjne i naturalne z zakresu racjonalnego zagospodarowywania żywności w kontekście niemarnowania jedzenia i ochrony środowiska naturalnego – kreowanie nowych sposobów na zagospodarowanie odpadów żywnościowych powstających w ramach prowadzonej działalności, poprzez udział w seminariach w ramach operacji;
- Podniesienie wiedzy i umiejętności praktycznych, objętych wsparciem w ramach operacji, rolników, producentów i przetwórców żywności prowadzących działalność na terenach wiejskich regionu Warmii i Mazur oraz przedstawicieli przedsiębiorstw z obszarów wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego wytwarzających inne niż żywność produkty regionalne, tradycyjne i naturalne z zakresu produkcji żywności regionalnej/lokalnej w kontekście żywienia i zdrowej, zbilansowanej diety człowieka, poprzez udział w seminariach w ramach operacji;
- Podniesienie wiedzy i umiejętności praktycznych objętych wsparciem w ramach operacji rolników, producentów i przetwórców żywności prowadzących działalność na terenach wiejskich regionu Warmii i Mazur oraz przedstawicieli przedsiębiorstw z obszarów wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego wytwarzających inne niż żywność produkty regionalne, tradycyjne i naturalne z zakresu metod i technik sprzedaży oraz promocji i budowania marki produktów regionalnych, tradycyjnych i naturalnych, w tym poprzez dropshipping oraz systemy jakości żywności, certyfikację i znaki jakości, poprzez udział w seminariach w ramach operacji;
- Podniesienie wiedzy i umiejętności praktycznych objętych wsparciem w ramach operacji rolników, producentów i przetwórców żywności prowadzących działalność na terenach wiejskich regionu Warmii i Mazur oraz przedstawicieli przedsiębiorstw z obszarów wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego wytwarzających inne niż żywność produkty regionalne, tradycyjne i naturalne z zakresu budowy konkurencyjności i innowacyjności produktu regionalnego/lokalnego, w tym m.in. poprzez zawiązywanie partnerstw producentów produktów regionalnych/lokalnych czy rozwój współpracy z branżą HoReCa, poprzez udział w seminariach w ramach operacji;
- Promocja rezultatów działalności prowadzonej przez uczestników operacji, tj. wytwarzanych produktów regionalnych, tradycyjnych czy naturalnych wśród pozostałych uczestników oraz wśród lokalnej społeczności Warmii i Mazur w ramach organizacji targów w ramach operacji (stoiska wystawowe z degustacją, prezentacja oferty produktowej wystawców);
- Integracja objętego wsparciem w ramach realizacji operacji środowiska rolników, producentów i przetwórców żywności prowadzących działalność na terenach wiejskich regionu Warmii i Mazur oraz innych przedsiębiorstw z obszarów wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego wytwarzających inne niż żywność produkty regionalne, tradycyjne i naturalne, wokół idei rozwoju zrównoważonej gospodarki i promowania produktów regionalnych, tradycyjnych, naturalnych;
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej
w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020”