7 listopada 2022

Będziemy uczyć innych, jak organizować sprawny fundraising

Bank Żywności w Olsztynie od ponad dwudziestu lat pozyskuje środki na działalność i darowizny ze źródeł zewnętrznych, co zaowocowało siecią stałych partnerstw i wypracowanych standardów. Swoim doświadczeniem w kwestii fundraisingu chcemy podzielić się z innymi organizacjami regionu.  

Nasz Bank, jako lokalny lider w dziedzinie edukacji i przeciwdziałaniu marnowania żywności, realizuje projekt stworzony dla organizacji z sektora pozarządowego „Start UP NGO-program regionalnego partnerstwa i fundraisingu na rzecz lepszego zagospodarowania żywności”, który jest finansowany przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Jego głównym celem jest pobudzenie motywacji do prowadzenia działalności organizacji pozarządowej w kwestii przeciwdziałania marnowaniu żywności, poprzez wzrost wiedzy i umiejętności przedstawicieli NGO-sów z Warmii i Mazur w zakresie, m.in.: pozysku i przetwarzania żywności pozyskiwanej z sieci handlowych, a także w tworzeniu partnerstw z innymi NGO-sami czy określaniu właściwych celów i metod fundraisingu, tworzenia ofert i prezentacji.

– Fundraising to motor każdego przedsięwzięcia non-profit – mówi Monika Pikuła, koordynatorka projektu z Banku Żywności w Olsztynie. – Pozwala osiągnąć stabilizację finansową i stwarza możliwości rozwoju organizacji. – W projekcie weźmie udział 30 organizacji i z sygnałów, które odbieramy, wiemy, że większość z nich boryka się z problemem niewystarczających funduszy na prowadzenie działalności i rozwój, a także na efektywne zarządzanie organizacją. Będziemy starali się wspólnie znaleźć odpowiedzi na pytanie, jak temu zaradzić.

Służyć ma temu cykl spotkań networkingowych i cykl szkoleń, podczas których ich uczestnicy, pod okiem naszych specjalistów, opracują narzędzia do osiągania wytyczonych celów, poznają sekrety swobodnego zarządzania organizacją, wypracują profesjonalne metody działania, bo to wpływa na zaufanie darczyńców, nauczą się, jak budować relacje, które są fundamentem sukcesu. – Każda z organizacji, biorących udział w projekcie, otrzyma także od nas spersonalizowaną strategię działania i wspólnie opracujemy kampanię fundraisingową z prawdziwego zdarzenia – zapewnia Monika Pikuła.

Realizacja projektu potrwa do 30 września 2024 roku.

14 kwietnia 2025

I tegoroczna edycja Like a Chef za nami!

Siedemnaścioro uczestników ukończyło I edycję kursu kulinarnego Like a Chef.  80 godzin zajęć, 13 kobiet, 4 mężczyzn, jedna osoba z Białorusi – tak w skrócie można podsumować pierwszą, tegoroczną,... czytaj dalej

14 kwietnia 2025

Zostań edukatorem/ką w Twojej okolicy i dołącz do programu Food Heroes!

Interesujesz się zdrowym odżywianiem i chcesz mieć realny wpływ na przyszłe pokolenia? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie wyjątkową okazję! Dzięki grupie Electrolux oraz Electrolux Food Foundation program Food Heroes... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności