Potrzebujesz fachowego doradztwa jak rozwinąć swoją firmę? Chcesz zdobyć nowe biznesowe kontakty? Dołącz do trzeciej edycji projektu Speed Up Your Business, który kompleksowo wspiera młode przedsiębiorstwa z regionu.
Bywa, że w biznesie sam jesteś sobie sterem, żeglarzem i okrętem. Tworzysz produkt albo usługę, szukasz klientów, a w międzyczasie zajmujesz się marketingiem czy księgowością. Jeśli przytłacza cię nadmiar obowiązków i nie do końca czujesz się w nich kompetentny – zdaj się na nas. Do tej pory ze wsparcia specjalistów dwóch edycji projektu Speed Up Your Business skorzystało 17 firm z regionu. Podczas rocznego procesu skupiły się na biznesie i jego rozwoju, oddając dodatkowe sprawy jak księgowość, zagadnienia prawne, promocję i mentoring w ręce fachowców. Przekrój branż, wszechstronne doświadczenia i umiejętności, pozwoliły startupom nie tylko rozwinąć się, ale też wykreować nowe rozwiązania i połączyć potencjał. Kolejnych kilkanaście miejsc w ostatniej, trzeciej edycji projektu, czeka na tych, którzy pod dachem Kuźni Społecznej (startupy korzystają z jej przestrzeni coworkowej) chcą zdobyć nowe umiejętności i kontakty.– Z rozmów, które prowadzimy ze startupami, wynika, że to ludzie stanowią największą wartość tego projektu – przyznaje Kamila Trebnio-Śledzianowska, koordynator projektu Speed Up Your Business z Banku Żywności w Olsztynie. – Wszechstronne szkolenia z udziałem m.in. trenerów biznesu, specjalistów social media czy autoprezentacji to okazja, aby spojrzeć na swój biznes z nowej perspektywy. Dają narzędzia, aby wzmocnić swoje kompetencje i talenty, a tym samym pozycję na rynku.
Szerokie wody biznesu
Choć specjalizacją instytucji, która koordynuje projekt, jest żywność i wszystkie procesy z nią związane, projekt nie wyklucza przedsiębiorstw z innych sektorów gospodarki. Dlatego wzięły w nim udział przedsiębiorstwa stawiające także m.in. na nowe technologie, branżę eventową, odzieżową, rękodzieło czy kosmetologię. Warunki niezbędne, które trzeba spełnić, aby się zakwalifikować to: prowadzenie działalności na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, funkcjonowanie na rynku nie dłużej niż trzy lata, posiadanie statusu MŚP, uprawnienie do korzystania z pomocy de minimis i przede wszystkim chęć rozwoju.— Udział w projekcie pozwolił nam wypłynąć na szerokie wody biznesu — przyznaje Szymon Fiedorowicz z ekipy Custom Drinks, która wzięła udział w I edycji Speed Up Your Business. – Poznaliśmy zagrożenia czyhające na młodego przedsiębiorcę, dostaliśmy wskazówki, jak się poruszać w świecie marketingowym i motywację, aby walczyć o swoje miejsce na rynku.
— Do tej pory zajmowałam się tworzeniem z pasji jakościowych wyrobów, dzięki projektowi wiem, że to nie wystarczy, aby przebić się na rynku – przyznaje Agnieszka Trawińska, właścicielka marki Herbe Design, uczestniczka drugiej II edycji projektu. — Nauczyłam się jak budować wartość wokół tego, co tworzę, nabrałam odwagi, aby uświadamiać klientów o unikatowości mojej marki. A opieka doświadczonych managerów, indywidualny plan rozwoju mojej firmy i kontakt z ekspertami pozwolił mi uzyskać konkretną, merytoryczną pomoc w jej prowadzeniu.
— Dla mnie ogromną wartością jest możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych — przyznaje Damian Kurek właściciel firmy K-ink, uczestnik II edycji — Konkretne informacje od doświadczonych biznesmenów zapraszanych na spotkania i szkolenia, pozwalają uniknąć wielu błędów w początkowej fazie prowadzenia firmy. Otrzymaliśmy dużo wiedzy praktycznej, bez „lania wody”.