Ambasadorzy Smaku
Zalet lokalnych produktów jest tak wiele, że przedsiębiorcze kobiety stworzyły spółkę, która umożliwia ich produkcję na większą skalę. To kolejna z firm biorąca udział w projekcie Speed Up Your Business.
Przetwory z dziko rosnących owoców czy ziół albo dziczyzny, mają szansę dotrzeć nie tylko do indywidualnego klienta, ale też hoteli czy restauracji stawiających na regionalny, sezonowy produkt. Marka, od której firma rozpoczęła współpracę to Mazurskie Słoiki słynące z jakościowych przetworów. — Chcemy trafić do klienta biznesowego, a tym samym rozpowszechniać na szeroką skalę tradycyjny, regionalny smak — tłumaczy Joanna Czułowska, przedsiębiorca, współwłaściciel spółki Lokalny Produkt. — Wielu lokalnych producentów ma wiedzę i umiejętności, ale nie posiada zaplecza technologicznego, aby przetwarzać produkty z ogrodów, pól czy lasów na większą skalę. Dajemy im możliwości, aby dotrzeć z niepowtarzalnymi produktami do turystów i klientów lokali. Również w postaci oryginalnych prezentów z Warmii i Mazur jak zestawy przetworów w słoikach.
Firma organizuje zbiory surowców, produkcję i sprzedaż. Wśród nich są np. płatki dzikiej róży, maliny, kwiaty i owoce czarnego bzu, pędy sosny, rokitnik, pokrzywa czy mniszek lekarski, z których powstają aromatyczne i zdrowe konfitury czy syropy według tradycyjnych receptur. Obecnie Lokalny Produkt posiada zakład przetwórczy na terenie regionu i sieć kilkunastu lokalnych producentów, którzy przetwarzają produkty zgodnie z tradycyjnymi recepturami i standardami. Docelowo firma chce sięgnąć do lokalnych zasobów natury w innych regionach Polski i rozbudowywać bazę o sieć małych lokalnych przetwórni w miejscach występowania surowca. — Sukcesywnie poszerzamy paletę produktów wytwarzanych z surowców dziko rosnących. Planujemy także organizować produkcję i sprzedaż produktów mięsnych, głównie z dziczyzny, produkty rybne i inne. Naszą przewagą na rynku jest krótki łańcuch dostaw, lokalność surowców oraz tradycyjne, proste metody przetwarzania. Jednocześnie organizujemy dużą skalę produkcji i organizujemy sprzedaż produktów w całej Polsce. W naszej bazie, na razie, posiadamy produkty, które są ambasadorami smaku Warmii i Mazur — dodaje Joanna Czułowska.
O innych uczestnikach projektu pisaliśmy TU i TU.
Projekt Speed Up Your Business, realizowany przez Bank Żywności w Olsztynie i Kuźnię Społeczną, przewiduje, że w ciągu trzech lat weźmie w nim udział ok. 30 przedsiębiorstw (do 10 rocznie). W ramach przedsięwzięcia otrzymują bezpłatnie kompleksowe wsparcie w rozwoju oraz pakiet niezbędnych usług, które pozwolą wprowadzić na rynek innowacyjny produkt lub usługę. Uczestnicy będą mogli liczyć m.in. na dostęp do powierzchni biurowej w Kuźni Społecznej, wsparcie promocyjne, prawne, księgowe, mentoringowe, doradcze, szkoleniowe, specjalistyczne, a także na dostęp do działającego w chmurze pakietu narzędzi do organizacji i zarządzania procesami w firmie.
Za kilka tygodni wystartujemy z II edycją projektu. Śledźcie informacje na stronie: www.akceleratorspeedup.pl
Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.