29 października 2020

Nisza na starcie

Nietuzinkowa oferta gastronomiczna i eventowa albo pomysł na promocję e-sportu. Startupy biorące udział w projekcie Speed Up Your Business pokazują jak z pasji uczynić sposób na życie, a przy okazji wypełnić rynkową lukę. Przedstawiamy Wam pierwsze z nich.

Tworzymy emocje

Każda wizyta ekipy Custom Drinks na evencie czy to firmowym, czy rodzinnym zamienia się w prawdziwe show. Próbówki, menzurki, fantazyjne kostiumy i akcesoria na każdą okazję, a przede wszystkim trunki wszelkiej maści. Wystarczy rzucić hasło imprezy, a ich mobilny bar staje się gwoździem programu. Upiorne i krwiste drinki na bal halloweenowy, parujące mikstury podczas spotkań z Szalonym Naukowcem, meksykański klimat z tequilą, w sombrero i poncho, czy ukryte w skrzyniach skarby podczas spotkań z piratami. Szymon i Kamil, zafascynowani kuchnią molekularną, tworzą wokół swojego barku klimat, który mali i duzi uczestnicy eventów zapamiętują na długo. A towarzyszące im atrakcje jak m.in. multimedia, fotobudka, światła, muzyka i taniec na żywo, plus personalizowane gadżety — dopełniają oprawę imprezy, czyniąc ją jedyną w swoim rodzaju. I nawet woda pochodząca z różnych części świata, może stać się źródłem barmańskich inspiracji. Szymon, założyciel Custom Drinks, posiada rzadkie umiejętności tzw. hydrosommeliera. — Tradycyjne bary podczas eventów skupiają się głównie na dorosłych — przyznaje Szymon Fiedorowicz, barista, barman, hydrosommelier. — My tworzymy bezalkoholowe fantazyjne koktajle i animacje również dla dzieci. Sprawdzają się zwłaszcza w przypadku uroczystości rodzinnych, podczas których wciągamy maluchy do świata wyobraźni.
— Bazując na naszych doświadczeniach w gastronomii i szerokich zainteresowaniach tworzymy emocje i klimat, które pozwalają nam wyróżnić się na rynku eventowym — dodaje Kamil Byliński z ekipy Custom Drinks.

Mobilna kuchnia

Foodtrack RyBus w ciągu kilku miesięcy stał się kulinarną perełką Warmii. Odwiedzając latem niszowe agroturystyki, goszcząc podczas eventów, targów, na plażach w Olsztynie i okolicach, wypracował rozpoznawalną markę gastronomiczną i grupę stałych klientów. Łukasz Wojtas, właściciel food tracka, doświadczony w prestiżowych restauracjach szef kuchni, postawił na oczywisty, ale coraz bardziej niszowy produkt — świeże lokalne ryby. Sekretem jego prostych dań z okienka, jak buła z sumem, podpłomyk z pstrągiem czy zupa rybna, jest jakość produktów. Świeże ryby od sprawdzonych regionalnych dostawców, domowe pieczywo, ekologiczne warzywa, autorskie sosy i marynaty — słowem: wykwintnie, ale bez zadęcia. Dania nie wymagają użycia sztućców ani specjalnych warunków lokalowych. Dlatego w sezonie pandemicznym foodtrack pojawia się pod siedzibami firm, zachęcając do bezpiecznego posiłku w plenerze. To zgodna z duchem czasu forma integracji pracowników — biesiadę wigilijną przy wspólnym stole, można zastąpić piknikiem przy foodtracku, zachowując społeczny dystans. — To pandemia zainspirowała mnie do mobilnej formy serwowania potraw — tłumaczy Łukasz. — Kuchnia regionalna w prostym wydaniu zyskała stałych klientów, którzy przez cały sezon śledzili mój szlak i pojawiali się, aby kosztować kolejne dania. To zachęciło mnie do poszerzenia oferty o pokazy kulinarne i catering dla firm i osób prywatnych. Oczywiście na bazie lokalnych sezonowych produktów.

Łukasz Wojtas, fot. facebook.com/pg/rybusolsztyn

Łukasz Wojtas, fot. facebook.com/pg/rybusolsztyn

Sukces w sieci

Około 6 milionów graczy, w tym ponad 1,2 tys. zawodowców, a do tego 18 mln kibiców. Ten potencjał polskiego e-sportu zainspirował zespół e-sportsponsorship.com do stworzenia platformy internetowej, zrzeszającej miłośników wirtualnych rozgrywek pod znakiem FIFA, League of Legends, Call of Duty, Fortnite czy Tibia. A że każdy sportowiec potrzebuje motywacji i finansowego wsparcia, portal adresowany jest również do osób i instytucji gotowych na sponsoring sprzętu, niezbędnych gadżetów lub przygotowań i udziału w rozgrywkach. Przy kojarzeniu sportowców ze sponsorami, platforma wykorzystuje sztuczną inteligencję, uwzględniającą wiek, lokalizację, poziom zaawansowania, osiągnięcia itp.

Polska, na razie jest wciąż na szarym końcu w kwestii sponsoringu e-sportu, który pozwala markom i firmom zaistnieć nie tylko w sieci, ale także podczas stacjonarnych rozgrywek. Graczy masowo przybywa, e-sport uprawiany regularnie przy wsparciu trenerów, z którymi zarząd portalu e-sportsponsorship.com nawiąże współpracę, pozwala rozwijać umiejętności strategiczne, logiczne myślenie, refleks. Ponadto sprzyja wyrównywaniu szans w przypadku niepełnoprawności — część zawodników to przecież osoby poruszające się na wózkach.

Projekt Speed Up Your Business, realizowany przez Bank Żywności w Olsztynie i Kuźnię Społeczną, przewiduje, że w ciągu trzech lat weźmie w nim udział ok. 30 przedsiębiorstw (do 10 rocznie). W ramach przedsięwzięcia otrzymują bezpłatnie kompleksowe wsparcie w rozwoju oraz pakiet niezbędnych usług, które pozwolą wprowadzić na rynek innowacyjny produkt lub usługę. Uczestnicy będą mogli liczyć m.in. na dostęp do powierzchni biurowej w Kuźni Społecznej, wsparcie promocyjne, prawne, księgowe, mentoringowe, doradcze, szkoleniowe, specjalistyczne, a także na dostęp do działającego w chmurze pakietu narzędzi do organizacji i zarządzania procesami w firmie.

Za kilka tygodni wystartujemy z II edycją projektu. Śledźcie informacje na stronie: www.akceleratorspeedup.pl

25 sierpnia 2025

Targi Dobrej Wymiany. Przyjdź, daj rzeczom drugie życie

Masz w domu rzeczy, których już nie potrzebujesz, ale które mogą jeszcze komuś posłużyć? Książki, ubrania, rośliny, płyty, zegarki, drobne sprzęty, rzeczy kolekcjonerskie. Wszystko, co nadaje się do ponownego... czytaj dalej

25 sierpnia 2025

Dołącz do nas! Poszukiwany pośrednik pracy

W związku z działaniami realizowanymi przez Bank Żywności w Olsztynie poszukujemy kandydatek lub kandydatów do na stanowisko pośrednik pracy. Zakres obowiązków: wspieranie uczestników projektów w poszukiwaniu... czytaj dalej

Zobacz wszystkie aktualności